Polityka prywatności
Administratorem strony internetowej karens-school.pl jest Karina Strzelecka prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Karen’s School Karina Strzelecka z siedzibą w:
Kontakt z Karen’s School: biuro@karens-school.pl
W Polityce Prywatności dowiesz się jak zbieramy i wykorzystujemy Twoje dane, kiedy odwiedzasz nas na stronie lub korzystasz z usług naszej szkoły językowej.
Naszym celem jest należyte informowanie o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Dane osobowe obejmują wszelkie informacje umożliwiające zidentyfikowanie osoby fizycznej. Pozyskujemy dane osobowe w minimalnym zakresie, niezbędnym do realizacji celów określonych poniżej.
-
W jakich sytuacjach przetwarzamy dane osobowe?
Przetwarzamy Twoje dane osobowe zawsze wtedy, gdy:
- zawierasz z nami umowę na kurs nauki języka obcego,
- bierzesz udział w organizowanych przez nas kursach językowych,
- odwiedzasz naszą stronę internetową,
- kontaktujesz się z nami za pomocą telefonu lub poczty email,
- w określonych przypadkach może zachodzić potrzeba wykorzystania Twoich danych w celu rozwiązania sporów prawnych, w przypadku postępowań urzędowych, w sprawach związanych z przestrzeganiem przepisów prawa.
Możemy dodatkowo przesyłać Ci informacje o aktualnych kursach oraz dodatkowych zajęciach, które organizujemy, niezależnie od realizacji umowy. Twoje dane są przechowywane w formie papierowej i/lub elektronicznej i przetwarzane przez cały okres obowiązywania umowy. Po jej zakończeniu dane będą przechowywane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów księgowych i podatkowych przez wymagany okres, a także do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
-
Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy dane osobowe?
Dane Osobowe przetwarzamy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia (RODO – art. 6 ust. 1) dotyczącego danych osobowych.
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest:
- wyrażona przez Ciebie zgoda lub
- zawarcie i realizacja umowy, lub
- rozpatrywanie Twojego wniosku lub żądania, lub
- realizacja prawnie usprawiedliwionych interesów Administratora lub spełnienie przez nas obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
-
Jakie dane przetwarzamy?
Przetwarzamy tylko te dane, które są niezbędne do realizacji celu, dla którego zostały zbierane: Jeżeli bierzesz udział w organizowanych przez nas kursach przetwarzamy Twoje dane osobowe takie jak – imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, dane kontaktowe i dane płatnicze.
Jeżeli zawierasz z nami inną umowę przetwarzamy Twoje dane osobowe takie jak – imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, dane kontaktowe i dane płatnicze.
Jeżeli wystawiamy Tobie dokument sprzedaży wówczas przetwarzamy takie dane jak: Twoje imię i nazwisko, nazwę firmy, adres zamieszkania (siedzibę), numer PESEL lub numer NIP.
Jeżeli komunikujemy się z Tobą drogą elektroniczną lub z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (po wcześniejszym wyrażeniu przez Ciebie zgody na taką komunikację) wówczas (w zależności od formy komunikacji) przetwarzamy takie dane jak: Twoje imię, numer telefonu, adres e-mail.
-
Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe?
Podanie danych jest dobrowolne, jednak niektóre z Twoich danych mogą być niezbędne do korzystania z naszych usług i prawidłowego ich świadczenia. Ponadto niektóre Twoje dane są niezbędne, abyśmy mogli spełnić wymagania określone przepisami prawa, o których mowa poniżej.
Jeżeli zawierasz z nami umowę na kurs nauki języka obcego podanie danych jest niezbędne w zakresie realizacji tej umowy.
W jaki sposób, w oparciu o jakie podstawy prawne i jakiego typu dane osobowe przetwarzamy?
-
Korzystanie ze strony
Przetwarzamy dane wszystkich osób korzystających ze strony internetowej (w tym adres IP lub inne identyfikatory). Te dane przetwarzamy w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania treści umieszczonych na stronie internetowej (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
-
Uzasadniony interes
Możemy przetwarzać dane w ramach swojego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) np. w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń lub analizy danych statystycznych na stronie. Ilekroć przetwarzamy dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, stara się przeanalizować i zrównoważyć swój interes oraz potencjalny wpływ na osobę, której dane dotyczą (pozytywny, jak i negatywny) oraz prawa tej osoby wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych.
-
Jak długo przechowujemy dane?
Okres przechowywania danych uzależniony jest od podstawy prawnej ich przetwarzania:
- w przypadku wyrażenia zgody (np. na udostępnienie informacji handlowych) okres ten trwa aż do momentu jej wycofania,
- przy przetwarzaniu danych w celu wykonanie umowy – na czas realizacji umowy oraz okres przedawnienia roszczeń z niej wynikających,
- przy przetwarzaniu danych w oparciu o obowiązki wynikające z obowiązujących przepisów prawa przetwarzamy dane tak długo, ile jest to konieczne na podstawie tych przepisów,
- przy przetwarzaniu danych w ramach realizacji prawnie uzasadnionego interesu, przetwarzanie trwa tak długo, dopóki trwa ten interes
Okres przetwarzania powyższych danych może ulec przedłużeniu w przypadku, gdy przetwarzanie danych jest konieczne do określenia oraz dochodzenia roszczeń, bądź obrony przed roszczeniami. Po upływie powyższych okresów dane są niezwłocznie usuwane lub zanonimizowane.
-
Cookies
Praktycznie każda strona internetowa korzysta obecnie z tzw. plików Cookies, czyli plików, który służą do automatycznego zbierania danych osobowych od użytkowników strony internetowej. Nie inaczej jest w przypadku naszej strony. Pozyskane w ten sposób informacje zapisywane są na komputerze użytkownika, który z niej korzysta.
Podstawowe cele dla wykorzystywania Cookies są dwa: utrzymanie sesji użytkownika i jej zapisanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa (np. przy wykrywaniu nadużyć). W tym zakresie korzystanie z plików Cookies jest niezbędne.
W dalszym zakresie Cookies może nie są niezbędne, ale w znacznym stopniu ułatwiają korzystanie ze strony.
Wykorzystuje się je m.in. w celu:
- zapamiętania określonych wyborów użytkownika co do wyświetlania określonego komunikatu lub wyświetlanie go określoną liczbę razy,
- monitorowania aktywności użytkownika na stronie,
- zbierania anonimowych, zbiorczych statystyk pozwalających na poprawianie funkcjonalności strony
Należy podkreślić, że na żadnym etapie użytkownik nie jest zobowiązany do akceptacji Cookies (za wyjątkiem Cookies technicznych). Za pośrednictwem przeglądarki internetowej istnieje możliwość wprowadzenia takiej konfiguracji, która uniemożliwi przechowywanie Cookies na komputerze. Istnieje także możliwość usunięcia obecnych Cookies. Brak akceptacji Cookies może jednak negatywnie wpłynąć na działanie strony, a w niektórych przypadkach nawet uniemożliwić korzystanie z określonych funkcji.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zarządzać plikami Cookies, w tym jak wyłączyć ich obsługę w przeglądarce, możesz skorzystać z pliku pomocy przeglądarki. Z informacjami na ten temat można zapoznać się wciskając klawisz F1 w przeglądarce. Ponadto odpowiednie wskazówki znajdują się na podstronach, w zależności od używanej przeglądarki Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies na stronie internetowej. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy wybranej przeglądarki internetowej.
Korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki, w każdej chwili możesz usunąć pliki Cookies lub blokować wykorzystanie plików Cookies w przyszłości.
-
Odbiorcy danych
Niekiedy mamy prawo przekazywać dane użytkowników, jeżeli jest to konieczne dla wykonywania usług, spełnienia obowiązków i należytego wywiązania się z obowiązujących przepisów prawa.
Korzystamy z usług zewnętrznych podmiotów w zakresie wykonywania niektórych zadań np. obsłudze księgowej, obsługach płatności elektronicznych, obsłudze prawnej, obsłudze marketingowej czy informatycznej. Jeśli zachodzi taka potrzeba, dane mogą otrzymać także uprawnione do tego władze.
-
Udostępnianie danych podmiotom spoza EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego)
Niektórzy z dostawców naszych usług mogą mieć siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) (np. dostawcy Cookies). W miarę możliwości nie przekazujemy danych osobowych poza EOG. Jeżeli do tego dochodzi, przy przekazywaniu danych poza obszar EOG zachowujemy wzmożoną ostrożność. Weryfikujemy, czy dostawy gwarantują wysoki stopień ochrony danych osobowych, zgodny z wymogami prawnymi obowiązującymi na terenie EOG.
-
Ochrona danych
Wykorzystujemy wszelkie dostępne środki fizyczne, techniczne i organizacyjne, aby zapewnić prawidłową ochronę danych osobowych. W szczególności zabezpieczamy je przed zniszczeniem, przypadkową utratą, ujawnieniem osobom nieuprawnionym, zmianą i weryfikuje zakres dostępu.
-
Aktualizacja Polityki Prywatności
Polityka Prywatności będzie na bieżąco aktualizowana m.in. w przypadku wprowadzenia nowych wymagań prawnych bądź wytycznych. Na bieżąco uwzględniamy także zmiany technologii, wykorzystywanej w procesie przetwarzania danych oraz ich ochrony, zmiany celów przetwarzania, kategorii pozyskiwanych danych oraz podstaw prawnych dla ich przetwarzania.